8 Oktober 2012

DUIT MUDAH MELALUI INTERNET



Semenjak kemudahan atau talian internet diperkenalkan kita dapat lihat berbagai aktiviti dapat dilakukan menerusi internet ini.Melalui internet kita dapat mengetahui segala berita dan berbagai sumber maklumat serta informasi di seluruh dunia dengan lebih mudah.

Antara yang semakin popular adalah dengan menggunakan internet sebagai medium untuk menjana atau menambahkan pendapatan.Maka lahirlah ramai jutawan internet jika kena dengan cara serta tekniknya dan ramai juga yang kecundang samada ditipu atau diperdaya oleh sindiket yang memang berniat untuk menipu dan mengaut kekayaan dengan cara mudah.

Kita telah dengar banyak kes seperti ini namun masih ramai lagi yang terus menjadi mangsa walaupun telah diingatkan berulang kali.Sepatutnya apa yang berlaku kita jadikan ikhtibar dan pengajaran agar kita juga tidak menjadi mangsa seperti mereka.Ramai diantara kita sebenarnya bukan tidak tahu tapi kita masih ingin terus mencuba dengan harapan rezeki yang merimpah ruah akan berpihak kepada kita dengan jalan mudah.Istilah mudahnya jalan pintas atau 'short cut'.Hakikatnya ramai diantara kita tahu bahawa tiada jalan mudah untuk berjaya dengan mengambil contoh beberapa tokoh jutawan samada di negara kita mahupun di luar negara.Namun, tidak kurang juga yang menongkah arus untuk menafikan hakikat tersebut dengan membandingkan jutawan yang lahir dengan jalan mudah contohnya pengasas Facebook Mark Zuckerberg. Tambah mereka lagi itu semua atas rezeki masing-masing ada yang dapat sikit walaupun bermacam usaha telah dilakukan dan ada yang dapat banyak sekadar dengan satu sentuhan.

Biar apapun itu semua adalah pendapat dan hujah masing-masing.Apa yang pasti ramai yang kecundang dengan pelaburan seperti ini.Kaya yang diharapkan menjadi kayap yang sukar untuk diubati.Justeru itu berhati-hatilah dan buat pertimbangan sewajarnya agar kita juga tidak turut sama kecundang.Tak ada siapa yang tak mahu kaya kerana biarpun kita tahu duit bukan segalanya tetapi zaman ini hampir segalanya perlukan duit.

Dalam menempuh cabaran dunia hari ini dengan kos sara hidup yang semakin meningkat ramai diantara kita mencari peluang menerusi apa jua sumber bertujuan untuk menambah sumber pendapatan ataupun menampung hutang keliling pinggang.Salah satu peluang yang banyak terhidang adalah menerusi medium internet.Peluang ini bukan hanya terhad pada mereka yang bekerjaya malah turut membuka peluang pada pelajar sekolah serta pelajar di institiut pengajian tinggi.Sambil melayari internet sambil merebut peluang untuk menambahkan pendapatan itu lebih baik daripada membuat kerja yang tidak berfaedah dan membuang masa dan ianya lebih baik dari kita terjerumus menjadi perompak atau peragut.

Pelaburan menerusi skim internet kini semakin popular antaranya Forex ataupun jual beli Emas termasuklah dari portal pengiklanan sepertimana yang diperolehi oleh ramai blogger.Tak kisahlah walau apapun cara dan kaedahnya apa yang penting dan perlu kita pertimbangkan sedalamnya sebelum menyertai apa jua skim pelaburan dalam internet ini apakah ianya akan selamat atau sekurang-kurangnya kekal dalam tempoh yang lama dan apa yang lebih penting lagi jangan sampai tanah kita tergadai, rumah kita dilelong dan segala harta kita dirampas gara-gara ingin cepat kaya.

Jika ingin mencuba bolehlah sertai mana-mana skim yang menawarkan modal yang rendah atau nak lebih selamat cari saja yang percuma contohnya dengan menjadi blogger dan berdaftar dengan ejen pengiklanan seperti nuffnang atau yang lainnya.Ianya percuma tapi pulangannya bergantung pada nasib dan rezeki blogger itu sendiri ada yang dapat banyak dan ada yang dapat sikit.

Salah satu contoh skim yang menawarkan modal yang rendah adalah seperti pelaburan Forex dari BullishTrade ini.Kalau nak tengok skim yang disediakan boleh klik gambar tersebut.Ianya menawarkan modal pelaburan serendah USD25 bersamaan dengan RM82.00 duit kita dan bayaran dibuat setiap hari sebanyak 3% seperti contoh yang dapat dilihat di bawah ini.


Tips cara yang selamat jika ingin sertai skim seperti ini atau apa saja skim yang seangkatan dengannya adalah dapatkan modal pelaburan terlebih dahulu.Seterusnya dan selebihnya adalah bonus untuk kita kerana skim seperti ini seringkali menawarkan longgokan emas namun tersembunyi bom jangka di dalamnya yang boleh meletup pada bila-bila masa!!!.

ozzy - kalau modal kecik tutup jelah sebelah mata....

5 ulasan:

  1. Saya pernah orang ajak masuk vemma pe tah. Suruh melabur juga dlm 3k tak silap. Tapi saya dpt tahu benda tu ramai yg kena tipu. Tapi bagi saya tak dak cara mudah nk berjaya nk senang. Apa pun mesti dengan usaha gigih..tapi kesian student banyak terkena kes macam ni. Guna duit ptptn melabur, lepas tu lebur macam tu je duit.. Kesian sangat..

    BalasPadam
  2. As salam

    Dulu saya ade try trade sendiri tp loss :(
    Ok ke Bullish Trade nih?

    BalasPadam
    Balasan
    1. w'salam..

      Mengarut je semua ni Cik Shinju..

      Padam
  3. I am regular reader, how are you everybody? This piece of
    writing posted at this website is actually good.


    Also visit my web blog ... grupa kreatywna

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...