18 Julai 2010

ANUGERAH BLOG

Pertama sekali ingin aku ucapkan ribuan terima kasih pada pemberi award ini iaitu dari Encik Yassin seorang rakan blogger dan juga orang yang pertama sekali menjadi pengikut blog aku ini yang pada awalnya diwujudkan hanya sebagai catatan perjalanan kehidupan peribadi aku.Semoga persahabatan kami berkekalan.
Setelah kisah peribadi aku berakhir (entry yang aku susun dan bernombor) barulah blog ini bertukar wajah dan konsepnya turut diubah menjadi blog umum seperti mana yang dapat dilihat sekarang dimana pengisiannya juga berkisar tentang berbagai perkara.Jika ingin mengenalinya bolehlah mengunjungi blognya iaitu di blog AkuAnakPahang.
Award ini aku ingin anugerahkan pula pada puan Lagenda.

Award kedua pula aku terima dari Cik-Shinju seorang blogger yang periang, peramah dan jujur orangnya.
Berasal dari Pekan Pahang tetapi dilihat semakin kekurangan idea untuk update blog.Pada pandangan aku beliau bukan tiada idea tetapi agak was-was untuk melontarkan ideanya dalam bentuk penulisan kerana seakan bimbang akan mengguris hati rakan blogger dan juga demi menjaga hati rakan blogger yang rata-ratanya agak berusia darinya. Kerana itu blognya dilihat agak santai dan memilih jalan selamat dengan mengimbangi entrynya pada semua peringkat usia.
Pastinya dia mempunyai alasan yang tersendiri kenapa beliau dilihat agak berhati-hati dalam memilih entry. Mungkin juga ia hasil dari pergaulan dan pengamatannya pada entry blogger yang lain yang lebih muda atau seusia dengannya yang dilihat agak 'berani' tanpa memikirkan kesan dari penulisan tersebut yang memungkinkan timbul berbagai persepsi terutamanya dari golongan yang lebih berusia. Biasanya sesuatu penulisan itu lahir dari hati dan diterjemahkan dalam bentuk tulisan dan ia juga mungkin menyerlahkan keperibadian individu tersebut seterusnya menjadi tatapan orang lain.

Award ketiga pula aku baru terima dari blogger Cik-Jari.Terima kasih juga diucapkan kepadanya meskipun hanya mengenalinya melalui alam maya ini tetapi pemberian ini tetap aku terima dengan hati terbuka.
Mungkin bagi sesetengah blogger gaya atau cara sebegini kurang digemari terutamanya pada blogger yang memaparkan kisah peribadi tetapi aku beranggapan ia satu bentuk hiburan sesama rakan blogger selagi ianya tidak bertujuan untuk mengaibkan mana-mana individu.

Syarat yang diberikan adalah aku perlu menjawab soalan yang diberikan iaitu :

Macho itu adalah......((tidak kurang daripada 3 patah perkataan))
-Jika disebut istilah macho pastinya ia ditujukan kepada lelaki yang kelihatan tampan,bertubuh sasa dan personaliti yang menarik serta kerjaya yang kukuh.Namun aku beranggapan keterampilan tersebut akan menjadi cacat sekiranya individu terebut gagal menggunakan akal yang diberikan dengan baik.
Kesemua kriteria tersebut pastinya tidak ada pada aku dan sememangnya aku tidak layak mendapat anugerah ini.Walau bagaimanapun aku pasti pemberi award mempunyai sebab yang tersendiri kenapa award ini diberi samada dinilai dari pengisian blog atau wajah blog tersebut atau atas sebab-sebab lain.
Melengkapkan lagi syarat seterusnya award ini akan diberikan pula pada 3 orang rakan blog yang lain.Melihat pada award pastinya ia amat sesuai diberikan pada mereka yang dianggap otai berdasarkan wajah award tersebut yang kelihatan antik.Maka award ini wajar aku berikan pada 3 orang lagi yang Macho:

1 - En. Yassin - Follower aku yang pertama

2-  En. Zulkbo - Follower aku yang ke 2 dan juga rakan sekelas sewaktu bersekolah dulu.

3-  En. PieWahid - Blogger hensem dan Macho yang juga berasal dari Pahang.

Award ke 4 dan paling terbaru pula aku terima dari en. xangonila.Terima kasih juga diucapkan kepadanya walaupun aku sendiri tidak tahu kenapa namanya begitu unik dan kalau nak tahu bolehlah singgah di blognya di   http://xangonila.blogspot.com/.
Syarat yang diberikan pula aku mesti menjawab soalan berikut:

1- DIMANAKAH ANDA SELALU BW? 
- 3 blog wajib aku akan singgah adalah blog Zulkbo ,  AkuAnakPahang dan Cik-Shinju.Mereka ini adalah rakan utama yang mendorong aku membuat blog.Setelah itu baru aku akan menjelajah ke blog lain terutamanya pada mereka yang tinggalkan pesanan di shoutmix aku dan sebolehnya aku akan pastikan tiada seorang pun yang tertinggal terutama sekali mereka yang sering singgah.Terima kasih buat anda semua meskipun kehadiran anda hanya sekadar singgah tetapi ia juga memberi erti kerana tanpa anda semua maka sepilah blog ini.


2-KENAPA ANDA SANGAT SUKA BW?
-Soalan asal adalah kenapa anda suka sangat memblogwalking tetapi aku ringkaskan kerana terasa sedikit merosakkan bahasa kita (jgn marah k)..Sejujurnya aku lakukannya kerana untuk tingkatkan traffic aku sekaligus bagi mengekalkan status BE yang aku dapat dari roti Hi5 dan selebihnya untuk membaca entry terbaru dari rakan-rakan blog.

3-APA YANG ANDA DAPAT KALAU BW? 
-Dapat melihat dan membaca entry dari rakan blog dan selebihnya dapat juga aku menilai karektor seseorang blogger berdasarkan entry mereka.Ini kerana aku suka mendalami sikap dan karektor rakan-rakan seterusnya aku dapat lihat berbagai latarbelakang yang berlainan bersama karektor masing-masing.

4-MACAM MANA PERASAAN ORANG YANG ANDA BW ITU?
-Rasanya mereka juga seperti aku yang kebanyakannya bertujuan untuk naikkan traffic masing-masing dan pastinya aku merasa gembira sekiranya kehadiran aku mereka hargai.

5- TAG 5 RAKAN ANDA DISINI :
 i - Cik-Jari - Seorang blogger yang menghargai setiap award yang diberikan kepadanya.
ii - Cik-Anna - blogger yang mempunyai personaliti menarik bersama wajah blog yang bersih dan kemas.
iii- Cik-Leyna - Blogger yang mengelarkan dirinya tembune..juga blogger yang rajin singgah di blog aku.
iv- Cik-Sakura - Blogger yang rajin buat BW.
v- Cik-Mellyanasara - Blogger yang gemarkan warna hitam dan dipancarkan pada blognya serta menyimpan  karektor yang agak misteri serta agak sensitif dengan tatasusila.

11 ulasan:

  1. SALAM OZZY..
    Alhamdulillah..aku ke yang dapat..
    he he..terima kasih banyak la weh!
    sekali 3 award..mana nak letak ni
    penuh dah rumah..hu hu..amacam esok jadi tak
    ngetea..aku cam lambat sket..lepas 10 malam

    BalasPadam
  2. alhamdulillah..:))

    mekasih sudi terima

    BalasPadam
  3. Salam...

    terbalik tu...
    award yg atas tu koi kasi...
    yg no-2 tu abg yassin kasi..heheh

    btl3x...susah nak kuarkan idea smbil jaga hati
    rodong2...dulu koi ade blog lain,CikSinis...
    puas dah berdebat kat situ...topik utama pasal remaja melayu..kat anak2 dj
    ni nak slow2 sket...tp kdg2 terlepas gak..
    huhuhu...

    Tahniah dpt award macho... ;)

    BalasPadam
  4. Salam pozi terima kasih memberi award ke kawan sebagai tanda ingatan.. insyaalah nanti kawan ambil. TQVM.

    ** Malam2 tak leh berjaga sgt takut meroh mate hehehe...

    BalasPadam
  5. haha. ingt Siti je blh gondol award byk2 ke. xp

    BalasPadam
  6. mekasih ...yeay,dapat award:))

    BalasPadam
  7. salam sahabat,
    tahniah dapat award dan t kasih beri award ke koi.

    blog aok mmg layak mendapat pernghormatan.

    BalasPadam
  8. Mubarak Ozzy, sememangnya blog ini memang best.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...