29 September 2012

VOKAL BUKAN SEKADAR RUPA





Pernah tengok rancangan Vokal bukan sekadar rupa? Mesti ramai yang tahukan rancangan tersebut yang bertujuan untuk mencungkil bakat-bakat baru yang berpotensi untuk diketengahkan sebagai penyanyi.

Tidak dinafikan jika sekiranya seseorang itu mempunyai wajah serta penampilan yang menarik sudah tentunya menjadi pilihan jutaan peminat dan apabila digabungkan dengan vokalnya yang mantap pasti melengkapkan lagi pakej untuknya bergelar seorang penghibur.

Macamana pula jika seseorang itu kurang dari segi paras rupa atau fizikalnya tetapi mempunyai vokal yang bagus untuk diketengahkan menjadi seorang penghibur?.Ramai yang beranggapan kalau rupa je cantik atau hensem tapi vokal hancur tak ada gunanya juga tetapi ramai juga yang beranggapan kalau 'rupa tak ada' tak selera aku nak dengar apalagi nak tonton.Terpulang pada persepsi masing-masing lah kan tetapi zaman ini ramai yang tidak hiraukan lagi pada paras rupa yang penting adalah lantunan vokalnya yang mantap sebagai hidangan halwa telinga.Kalau suara sedap rupa boleh 'adjust' kemudian betul tak? kan zaman sekarang dah semakin canggih tiang letrik yang bertahun terpacak dan berkulat tu pun boleh di make-up semula kan? Inilah konsep yang cuba dibawa oleh penerbit vokal bukan sebagai rupa.

Yang aku pertontonkan ni bukannya suara aku masuk rancangan vokal bukan sekadar rupa tapi sebenarnya aku rakam masa tengah memandu dan kemudiannya aku convert ke MP3 dan download ke dalam komputer aku ni.Syok juge melalak sambil memandu sorang-sorang ni hehe..boleh nyanyi dan menjerit apa saja tak ada sapa nak marah..yang penting happpy dan jangan stress sangat maklum sajalah keadaan jalan dan sikap pemandu sekarang terlalu menguji kesabaran ...jom layan tapi aku rakam sikit je..segan hehe.

Lagu tu sebenarnya dipopularkan oleh kumpulan Alleycats aku dengar masa memandu best juga dan kemudian aku mula nyanyikan dan rakam tapi aku ubah suai sikit lenggoknya ikut irama aku sendiri..suka hati aku lah kan nak nyanyi camana pun hehe..

Anda bagaimana? kalau rasa mempunyai vokal yang mantap apa salah mencuba mana tahu anda juga bakal muncul sebagai seorang penyanyi popular suatu hari nanti kan..layannnn.

ozzy - vokal bukan sekadar rupa...dua-dua tak ada hehe..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...