25 September 2011

ANAK FELDA ADA HARGA

Tahniah aku ucapkan kepada pasangan pengantin baru Norman Hakim atau nama sebenarnya Norhakim Zakaria 35 tahun dan Memey atau nama sebenarnya Suhaiza Suhaimy 23 tahun yang telah sah menjadi suami isteri.
Dengan jumlah hantaran sebanyak rm24 ribu dan mas kahwin berjumlah rm22.50 pasangan ini selamat dinikahkan hanya dengan sekali lafaz pada jam 5 petang semalam.Rasanya memang tiada masalah pada Norman untuk akad nikah kerana dia memang biasa bercakap dan berdepan dengan orang ramai.

Pada aku inilah yang sebaiknya dan wajar dipercepatkan setelah kisah antara mereka berdua banyak menimbulkan kontroversi sebelum ini.Berbagai tohmahan, tuduhan , kritikan serta bermacam kisah berkenaan pasangan ini telah kita ikuti sebelum ini melalui akhbar mahupun TV.Mujur juga kisah di dalam kain tidak diheret sama..

Sesuatu yang aku ingin perkatakan adalah mengenai Memey, baru aku tahu rupanya dia berasal dari Felda Tenggaroh Selatan 1, Kota Tinggi, Johor.Kalau sebut Felda sahlah bahawa Memey adalah anak seorang peneroka Felda.Sebelum ini aku hanya membaca kisahnya tanpa ambil tahupun dia berasal dari mana.
Apabila berita perkahwinan yang dikatakan sebagai 'wedding of the year' kerana bakal ditaja dengan jumlah tajaan keseluruhannya bernilai Rm12 juta, sekali lagi aku ucapkan tahniah pada Memey kerana mendapat peluang ini.Anak Felda juga ada harga di pasaran hehe..

Mengikut perancangannya, Memey bakal menggayakan dua gaun bertatah mutiara berharga RM500 ribu dan harga gaun tersebut mengalahkan gaun persandingan yang dipakai oleh Siti Nurhaliza berharga RM400 ribu.Selain dari itu Memey juga bakal menggayakan dua kasut rekaan eksklusif Jimmy Choo yang berharga lebih RM300 ribu setiap satu dan ia satu-satunya rekaan yang dicipta di dunia.Turut bakal digayakan nanti adalah dua set perhiasan jenama Rafflesia iaitu anting-anting, gelang tangan, cincin dan tiara bernilai RM5.6 juta yang setiap satu berharga RM2.8 juta.Kesemua perhiasan tersebut dapat disaksikan pada majlis resepsi mereka yang akan berlangsung di Hotel Crowne Plaza Mutiara, Kuala Lumpur pada 28 September ini.

Itulah yang dikatakan tuah badan, rezeki masing-masing.Kalau dulu jarang sangat kita dengar kisah anak Felda terpapar dengan kisah seperti ini tapi sekarang dah ramai anak Felda yang muncul dan tidak lagi malu mengaku sebagai seorang anak Felda termasuk Mawi dan Que Haidar.Sekarang ramai yang dah tak malu lagi mengaku sebagai anak peneroka Felda sebab anak Felda pun ada harga.

ozzy - Jangan lupa pada harga diri kerana nilainya juga amat berharga....

3 ulasan:

  1. Salam Pozi, Tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa tahu... setiap apa yang diberi pasti ada sebab dan menesababnya.. begitulah juga jika tuah itu dtarik balik. Semoga kekal keakhir hayat.

    BalasPadam
  2. Semoga berbahagia serta di rahmatiNYA sehingga ke alam syurga...ameen...

    BalasPadam
  3. Semoga berkekalan jodohnye..Amin

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...