2 Mac 2013

BANK MANA PILIHAN ANDA

Negara kita mempunyai banyak senarai institusi kewangan atau bank yang menawarkan berbagai service.Sebagai pengguna pastinya kita mencari dan memilih bank yang menawarkan perkhidmatan yang terbaik untuk kita.

Antara bank yang menjadi pilihan aku adalah Maybank dan Bumiputra Commerce.Sebabnya adalah mudah kerana mereka menyediakan banyak cawangan di seluruh negeri.Selain itu kemudahan mesin ATM turut mudah didapati samada di setiap bandar mahupun hampir disetiap stesen minyak.Inilah yang pengguna inginkan perkhidmatan yang senang dan mudah.

Kalau nak bandingkan kelebihan antara dua bank tersebut dengan bank² yang lain pun tak banyak  bezanya samada dari segi urusan perbankan mahupun service yang ditawarkan termasuklah dari segi 'interest rate' cuma yang membezakan adalah dari segi kemudahan yang disediakan.

Kalau bab berurusan dikaunter dari segi apa jua urusan paling ramai yang menyampah adalah bila berurusan dengan bank rakyat dan juga bank simpanan nasional.Ayat biasa yang akan keluar adalah "lembap betullah diaorang ni buat kerja..terhegeh-hegeh".Aku sendiri turut mengakui memang cukup malas kalau nak pergi berurusan dengan dua bank ini.Kalau ke bank rakyat jika dilihat dari segi persekitaran ataupun dekorasi bank tersebut memang aku akui suasananya cukup kemas dan cantik.

Tapi bila masuk bab nak tunggu nombor giliran kita naik aduhhhh!!! memang amat mengecewakan walaupun ketika itu pelanggan yang menunggu cuma lima orang je pun termasuk aku.Bila tengok di kaunter uniform staffnya memang kemas dengan imej korporat.Bila dah pakai baju korporat siap berkot macam tu, yang aku dapat tengok yang lelaki kontrol macho dan perempuannya pulak control ayu gituuu..tapi service terhegeh-hegeh...alahai!.

Cuma yang memberi kelebihan pada bank rakyat ni hanyalah dividen sahamnya adalah antara yang tertinggi dalam negara kita.Mungkin itu jelah kut yang menyelamatkan dan menaikkan nama bank ini selain dari khidmat pajak gadai Ar-rahnu yang ditawarkan.

ozzy - letih menunggu kerana penantian itu satu penyiksaan

1 ulasan:

  1. letih menunggu kerana penantian itu satu penyiksaan.. suka ayat tue ;)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...