12 September 2011

E-KAMUS ALAF TERAS PRODUK MESRA PENGGUNA

Kamus merupakan salah satu keperluan penting kepada setiap pelajar yang mula memasuki alam persekolahan kerana ia berperanan untuk memudahkan pelajar mencari maksud sesuatu perkataan atau ayat dari bahasa lain.
Kemajuan teknologi yang bergerak pantas menyaksikan berbagai perubahan dalam kehidupan kita hari ini bagi  memenuhi tuntutan kepada situasi semasa dan perubahan tersebut sudah pastinya untuk memudahkan kita sebagai pengguna.

Apabila disebut kamus kita semua membayangkan sesuatu yang berbentuk seperti sebuah buku yang tebal dan terkandung di dalamnya beribu perkataan bagi menyampaikan makna dari satu bahasa kepada bahasa yang lain.Lagi banyak perkataan atau lagi complicated terjemahan dari maksud ayat yang diberikan bermakna semakin tebal kamus tersebut.Ini membuatkan kita merasa tidak selesa untuk membawanya ke sekolah bersama beg sekolah yang dilihat semakin membebankan.

Apabila memasuki alam pekerjaan kamus tetap diperlukan apatah lagi jika kita agak lemah dalam penguasaan bahasa yang lain seperti bahasa Inggeris yang diiktiraf sebagai bahasa antarabangsa. Untuk mencari makna di dalam bahasa yang lain pula bermakna kita terpaksa membeli kamus lain yang mengandungi makna dalam bahasa tersebut.

Dunia hari ini menyaksikan computer memainkan peranan penting di dalam sesebuah organisasi bagi melancarkan dan mempercepatkan lagi setiap proses.
Menyedari hakikat tersebut sebuah syarikat yang dimiliki oleh bumiputera seluruhnya tampil bersama ciptaan e-kamus berteknologi digital untuk memberi kemudahan kepada pengguna.

Alaf  Teras Sdn. Bhd. dimiliki oleh Encik Ramli Bin Mohamad selaku pengurus dan merupakan pengasas serta perintis dalam membangunkan produk ini di dalam pasaran di negara kita. Ditubuhkan pada tahun 2001 diikuti dengan pelancaran produk yang pertama, syarikat ini kemudiannya melancarkan versi yang seterusnya setelah mendapat sokongan dan maklum balas yang positif. Produk terbaru iaitu versi 5.02.09 yang baru saja dilancarkan merupakan versi ke-8 produk ini di pasaran sekaligus memberi gambaran yang kukuh akan keberkesanannya.Ia merupakan teknologi kamus digital yang lebih pantas dan efektif dalam mencari makna sesuatu perkataan.

Ciptaan yang menampilkan ciri-ciri mudah dan ringkas kepada setiap golongan samada kepada pelajar mahupun golongan pekerja menjadikan produk ini menjadi satu produk yang mesti dimiliki oleh pengguna yang menggunakan computer sebagai perkakas utama.Versi terbaru ini menyediakan terjemahan dari bahasa Arab - English - Melayu selaras dengan impiannya untuk menawarkan produk yang mesra pengguna hingga ke peringkat antarabangsa seterusnya berjaya menembusi pasaran global.Kandungan kamus yang sedia ada sebelum ini adalah :
i - Melayu-Inggeris
ii - Inggeris-Melayu
iii -Inggeris-Inggeris
iv -Melayu-Melayu
v - Melayu-Arab
vi -Melayu-Mandarin
vii - Indonesia-Inggeris
Kelebihan lain yang ditampilkan oleh produk e-kamus ini adalah ia turut menyediakan suara dalam Bahasa Inggeris dan boleh membaca artikel seperti contoh yang disediakan di bawah ini.

                                   

Pada mereka yang berminat untuk mendapatkan produk ini sila hubungi pengedar yang berhampiran di tempat anda yang terdapat di seluruh negeri di Semenanjung Malaysia termasuk di Sabah, Sarawak dan juga di Singapura atau boleh emailkan kepada ozzy2u@gmail.com dan harga yang ditawarkan adalah rm80.00 termasuk kos penghantaran serta bantuan teknikal  dan untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan produk ini sila klik DI SINI.

ozzy - Sokong produk keluaran bumiputera...dan klik 'LIKE' jika anda juga sokong..

5 ulasan:

  1. ak pakai kamus manual jerkk.. huhuhu

    kamu berakhlak ker?
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/09/beribadah-tp-xberakhlak.html

    BalasPadam
  2. pandai member kita ni berniaga...semoga berjaya

    BalasPadam
  3. Abadi romeo..Semoga sahabat kita ni terus berjaya & kita turut tumpang bangga dengan kejayaannya.

    BalasPadam
  4. penipu ekamus . ramai kene tipu .

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...