19 September 2011

NASI LEMAK 2.0....APA MAKNANYA?

Nasi lemak 2.0 merupakan sebuah filem yang diarahkan oleh namewee, individu yang pernah mencetuskan kontroversi kerana menghina lagu negaraku serta menghina bangsa Melayu yang beragama Islam.
Jika sebelum ini setiap kali tiba sambutan hari kemerdekaan maka dia pun tampil mencetuskan kontroversi namun kali ini beliau muncul bersama sebuah filem arahannya Nasi lemak 2.0.

Filem yang kononnya berkonsepkan 1 Malaysia ini turut dibintangi oleh pelakon Melayu Adibah Noor dan Afdlin Shauki.Dua nama yang gah dalam industri filem Melayu yang turut serta memeriahkan filem arahan namewee ini.Pusing sana, pusing sini akhirnya namewee juga yang untung kerana MELAYU MUDAH LUPA..

Aku tak berminat nak review filem ini sebab memang aku tak pernah tengok lagi dan memang tak berminat pun nak tengok meskipun ramai yang memuji.Nasi lemak jika dialih bahasa kepada bahasa Cina bunyinya seperti "La-Si-Ni-Ma" yang membawa maksud "La- Pedas" ,  "Si- Mati" , "Ni- awak/kamu"  "Ma- emak" atau jika translate dari google ia akan memberi maksud "Hot Die your mom" atau dalam bahasa Melayunya "Panas sampai emak kamu mati".Sumber turut diperolehi dari SINI

Disebalik kemunculan filem ini, sebuah lagi filem arahan Othman Hafsham berjudul karipap-karipap cinta turut menjengah pawagam.Filem yang dibintangi oleh pelakon kontroversi Gambit Saifullah ini langsung tak menarik minat aku meskipun ia diadaptasi dari novel yang dikatakan paling laris di pasaran dengan judul yang sama.Ramai beranggapan filem ini lebih sesuai diberi judul sampah-sampah cinta Gambit atau karipap-karipap basi ekoran kelancangan mulut Gambit yang menggelarkan peminatnya dengan gelaran babi dan anjing serta pernah menghadiahkan 'middle finger' pada blogger.Namun selepas kontroversi tersebut Gambit muncul meminta maaf dan menafikan kata-kata tersebut ditujukan pada peminatnya tapi sebaliknya kepada mereka yang membuat tohmahan ekoran dari video klip arahannya sebelum ini yang dikatakan lucah bersama penyanyi Prema Yin. 

Itulah bezanya antara nasib yang menimpa Gambit dan namewee tetapi sekurang-kurangnya Gambit tampil meminta maaf tapi si namewee ni ada??..tak perlu minta maaf pun berpusu-pusu juga orang Melayu yang datang menonton filemnya.

ozzy - tak mudah lupa...

6 ulasan:

  1. patriotiknya kita kena bertempat. Tp kalau rakyat negara sndri melampaui batas, sokong pulak tu kegiatan seni dia, mmg boleh dikatakan. nk tnjk baik xberpada2. mmg boikot filem apek ni. Sori nk jengah even ramai pelakon2 tersohor hidupkn watak filem ni.

    BalasPadam
  2. Salam Pozi, kawan tak berminat juga utk membicakan kisah diatas namun ttp bersedih dgn nasib bangsa melayu kita kerana AMAT MUDAH PELUPA. Sudah lupa segalanya... lupa sejarah lupa asal usulnya.

    BalasPadam
  3. amy baru tau maksudnya..thanks en.ozzy jelaskan bagi mereka yang x faham macam amy nie..

    note: sihat ke lame naw x singgah sini , hari ni baru berkesempatan blogwalking...

    BalasPadam
  4. aku sokong statement ni ... MELAYU MUDAH LUPA ... kalau kita imbas balik lirik negarakuku dari namewee, siap kutuk agama Islam ... sepatutnya aflin n adibah noor xpayah berlakon dlm cite ni

    BalasPadam
  5. Dari dulu lg aku benci ngn cina sekor ni..mcmmana la org Melayu boleh pulak p sokong cibai sekor nih..ni kapir yg x boleh buat kawan

    BalasPadam
  6. Oooh... Baru aku faham.. Dividen + Bonus nye..

    Dividen KPF - 10%.

    Bonus KPF - 5%.


    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...