29 September 2011

NASI LEMAK BOLEH BUAT BADAN MAKIN BANYAK LEMAK

Nasi lemak merupakan makanan yang sememangnya sinonim dengan orang Melayu.Cakap atau tanyalah sesiapa saja yang berbangsa Melayu pasti pernah makan nasi lemak.
Jika dulu harga nasi lemak sekitar 20 sen sehingga 50 sen tapi sekarang paling murah pun sebungkus harganya 1 ringgit.Jika dulu nasi lemak biasa dijual di kantin sekolah atau di gerai di tepi jalan tapi kini telah muncul restoran nasi lemak dan turut dijual di hotel.

Nasi lemak pernah menimbulkan isu kerana ia dikatakan penyebab obersiti pada kanak-kanak. Antara alasannya adalah nasi lemak dimasak dan dicampur dengan santan.Kononnya kandungan santan itu adalah penyebab utama berlakunya obersiti atau kegemukan pada kanak-kanak.Isu itu kemudiannya tenggelam meskipun ramai yang setuju bahawa nasi lemak boleh menjadi antara penyumbang kepada masalah ini.

Nasi lemak kemudiannya menjadi semakin popular apabila ia difilemkan.Kalau kita makan nasi lemak dikatakan boleh menjadikan tubuh kita banyak lemak tetapi takkan kalau tonton filem nasi lemak badan kita juga boleh menjadi banyak lemak? ataupun takkan dengan mengarah filem nasi lemak boleh membuatkan badan kita mengumpul semakin banyak lemak?.

Apa pula kata pengarah filem nasi lemak? mungkin juga dia setuju dan mungkin juga dia tidak setuju bahawa dia semakin banyak lemak...

                                 

Pada yang belum tonton filem nasi lemak silalah ke panggung untuk beri sokongan terutama pada pengarahnya yang sungguh 'hebat' ini.Mungkin dalam filem tu anda akan temui fakta tentang nasi lemak samada betul ia boleh membuatkan badan kita semakin banyak lemak.Lepas tu jangan lupa untuk review dalam blog bersama pujian menggunung...kot-kot la pengarah hebat ni nak ucapkan terima kasih kan...

Oh ya..tahniah juga pada Afdlin Shauki dan Adibah Noor sebab tolong tambah lemak tuu tapi beringat sama sebelum kena obersiti..

Jangan tanya aku sebab aku bukan peminat nasi lemak dan aku juga tak berminat serta langsung tak teringin nak tonton filem ini sebab pelakonnya terlampau 'hebat berlakon'.

ozzy - sedut lemak sebelum lemak semakin banyak terkumpul..

4 ulasan:

  1. saya suka nasi lemak..tapi time study dulu jgn harus dimakan before kuliah start..kalo x confirm tido dalam kelas..pastu kena baling ngan pen dengan lecturer...hahahha

    p/s x minat tengok filem namawee yg pernah hina rasulullah kita..xkan ku beri sokongan...

    BalasPadam
  2. Semimggu sekali boleh layan nasi lemak pozi.. kawan suka makan nasi biasa aje :)

    ** Kalau cerita drp puak merapu nie kawan tak layanlah...

    BalasPadam
  3. Nasi lemak x boleh beri tenaga ape..
    Tapi kena aktif la pas makan tu..Kalau
    dok sesaja mmg menambahkan lemak...

    Mana x lemak..
    Penyokong kuat di blkgnye adalah pemimpin
    tinggi MCA...Kalau tgk video clip lagu2
    ciptaan Namewee ni sedap2 belaka cuma
    liriknye menyakitkan hati.

    BalasPadam
  4. Makan nasik lemak pun mak tasuke, inikan plak nak tgk citer nasik lemak dr pengarah yg pijak2 kepala kita sesuka ati dia je.

    Dah puas kutuk2 kita, pastu kita plak nak mengkayakan dia?? ohhh..tidakkkkkkk..

    P/s: Aflin dan adibah noor tu x kenal sape cina benggong ni kot!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...