23 Mac 2011

EXHIBITION UNTUK PERKENALKAN PRODUK

Antara langkah untuk memperkenalkan produk adalah dengan membuat pameran pada sesuatu majlis.Melalui langkah ini juga orang ramai yang berkunjung akan dapat meilhat secara jelas produk yang kita bekalkan.

Langkah ini juga lebih berkesan untuk memperkenalkan dan mempamerkan sesuatu produk secara terus pada pelanggan.Selain dari dapat melihat produk yang sebenar dengan lebih dekat, pemahaman tentang fungsi sesuatu produk turut menarik minat pengunjung untuk membeli produk yang dipamerkan.

Mungkin selama ini kita hanya pernah melihat sesuatu produk dari jauh tanpa mengetahui keseluruhan fungsi sesuatu produk tetapi melalui pameran seperti ini kita boleh meneliti dan bertanya apa saja daripada pihak pembekal.Penjelasan dari pihak pembekal juga amat penting bagi memastikan pelanggan atau pembeli tertarik dan berpuashati dengan produk yang ditawarkan. Justeru itu wakil dari pihak syarikat perlu memainkan peranan penting ini untuk memastikan produk yang mereka tawarkan menepati kehendak pelanggan melalui penerangan yang jelas dan terperinci serta bersikap mesra pelanggan.

Hari ini aku berada diruang pemeran di Royale Bintang Hotel Seremban sebagai wakil syarikat bagi memperkenalkan produk kami.'Exhibition' seperti ini kebiasaannya diadakan di ruang hotel-hotel besar dan dihadiri oleh ramai pengunjung dari dalam dan luar negara.Selain dari menghadiri seminar yang diadakan di sini mereka akan berkunjung dari satu tapak  ke satu tapak yang lain untuk melihat berbagai produk yang dipamerkan.

Seminar kali ini bertemakan 'Emergency Medical and Trauma Service By Experience Sharing' yang dihadiri oleh ramai kakitangan atau individu yang terlibat dalam pengkhususan bidang Accident and Emergency.Ia turut dihadiri oleh doktor-doktor pakar seluruh negara termasuk India dan Indonesia. Selain itu ramai professor dan doktor serta mereka yang terlibat seperti nurse, sister , paramedic dan jururawat pelatih mengambil bahagian dalam seminar selama 3 hari ini.

Meskipun kadar sewa untuk satu tapak adalah tinggi mencecah antara 10 hingga 15 ribu namun bagi mereka yang sertainya ianya adalah berbaloi apabila ramai yang berminat dan mula membuat tempahan.Tidak semestinya tempahan dibuat pada hari yang sama, mungkin pada yang masa akan datang apabila sesuatu produk itu diperlukan barulah diaturkan seisi rundingan antara kedua belah pihak.

Inilah juga masa untuk kita melihat dan meneliti produk yang dipasarkan oleh syarikat lain dan dalam masa yang sama kita dapat menilai prospek sesuatu produk samada untuk sama-sama menjadi pesaing atau sebagai pengedar berdasarkan rekabentuk dan nilainya di pasaran.

Antara yang menarik minat orang ramai termasuk aku adalah patung ini yang direka dan berfungsi seperti manusia.Patung manusia ini digunakan dan disediakan untuk doktor pelatih sewaktu mereka menjalani latihan bertujuan untuk mendedahkan mereka pada situasi sebenar apabila berhadapan dengan pesakit.Patung yang bernafas dan dilengkapi dengan 'denyut nadi' ini juga boleh bersuara seperti pesakit contohnya batuk dan boleh bercakap apabila setting dibuat.Ingin tahu harganya? ..rm 250 ribu!!!.

" MARI..MARI..MARI..BELI..BELI ..BELI...MURAH..MURAH" boleh ke macam tu..hehehe...

ozzy - kena buat muka manis walaupun tak manis...

9 ulasan:

  1. salam Ozzy..
    aku nak order satu lah patung tu
    he he..nak buat apa erkk?

    BalasPadam
  2. w'salam Zul..

    Bolehla kalau nak order nanti aku bagi contact no cash 250 ribu...murah je tu..orderlah 2 hehe.

    BalasPadam
  3. Salam pozi aok jual patung lelaki ker pompuan hehehe :)

    BalasPadam
  4. Akuanakpahang..

    w'salam abg Yassin..itu bukan produk dari syarikat saya..nak tau kena tanya supplier tu lah lelaki ke pompuan.

    BalasPadam
  5. ic..kat royal yek..klu tau, leh pi sana arini. leh tgk oz. Eh..leh tgk patung tu!

    Hahahaha..

    BalasPadam
  6. takutnya patung tu..kalo mlm2 nisa nampak..confirm mengigau..huhuhu..bagusnya exhibition tu..kenapala tak ada kat perak..hurmm

    BalasPadam
  7. kalau dekat boleh pergi tengok tapi malangnya jauh berbatu2..Ops terlupa lak kalau dekat pun tak boleh pergi coz amy dalam berpantang huhuhu.

    BalasPadam
  8. canggihnya patung tu bro Ozzy...harganya..perghhhhhhhhhhhhh...
    BON VOYAGE!BERLAYAR JAUH DENGAN SAMPAN IKAN KELI

    BalasPadam
  9. Koi x mboh beli patung tu..
    Nak curi jer kala dapat..
    Pastu jual..huhuh...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...