12 Januari 2012

CUCI KERETA ATAU SABUN KERETA

Zaman sekarang ni boleh dikatakan semua mereka yang berkerjaya dah mampu nak beli kereta sendiri.Kalau tak mampu beli yang baru sambar aje yang 2nd hand bukan mahal sangat dah pun kan.Kalau nak bandingkan dengan zaman dulu zaman sekarang bermacam pilihan yang ada di pasaran dengan bermacam jenama samada kereta tempatan mahupun kereta import.

Bila dah pakai kereta biasanya kita nakkan kereta kita tu nampak cantik dan berkilat kan.Tak kiralah apa jenis model sekalipun kereta tu tetap kereta kita dan yang bawanya pun kita kan.Kalau kereta tu cantik dan berkilat nak bawa pun semangat sikit ye tak..Bagi yang tinggal di rumah teres atau yang tinggal di kampung memang tak ada masalah nak cuci kereta ni siap boleh polish lagi tu pun kalau rajinlah tapi bagi mereka yang tinggal di rumah flet memang masalah sikit takkan nak tarik paip getah tu sampai ke bawah kot kan..Nak tak nak terpaksalah bawa ke car wash untuk dicuci.

Samalah macam aku yang duduk kat flet di KL ni..nak tak nak terpaksalah hantar ke car wash untuk cuci kereta.Kalau dulu cuci sekali dengan vacuum upahnya cuma rm5 lepas tu naik ke rm8 dan sekarang upahnya dah naik jadi rm10.Bezanya dulu belum ada snow wash tapi sekarang sekali sembur tu diaaaa penuh kereta bersalut sabun.Kita yang tengok ni pun terpesona sebab nampak kereta dipenuhi dengan sabun kononnya bersihlah kereta aku tu tapi rupanya bila dah kering masih nampak kesan kotor di beberapa tempat yang tak di cuci.Ni cuci kereta ke sabun kereta? kalau dulu penggunaan sabun secara manual lebih bersih sebab diaorang cuci satu bahagian ke satu bahagian tapi sekarang harap penuh dengan sabun je..mentang-mentanglah ramai yang berbaris nak cuci diaorang cuci dan lap pun ala kadar je tapi upahnya makin mahal !!..janganlah macam tu.

 ~ Agaknya kalau macam ni lagi bersih kot ~

ozzy - guna kancil senang nak cuci...

2 ulasan:

  1. Moralnya mesin dengan orang mmg berbeza kalau membasuh kereta yak :) kas selalu cuci sendiri aje kalau masa rajin tu :)

    BalasPadam
  2. Akuanakpahang..

    kalau cuci sendiri lagi puas hati tapi org lain cuci pun kita bayar bukan free tu..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...