20 Januari 2012

REZEKI ADA DI MANA-MANA

Dalam hidup ini terkadang sesuatu yang tak dijangka boleh berlaku pada kita dan sebagai umat Islam kita kena percaya terjadinya ia atas izin Allah S.W.T juga.Tidak kira banyak atau sikit jangan lupa untuk ucapkan syukur Alhamdulillah tanda terima kasih pada Allah yang menganugerahkannya kepada kita.

Ada yang tak menyangka melalui blog juga boleh dapat duit juga kan? bezanya cuma banyak atau sikit, tak kiralah berapapun jumlahnya maka jangan lupa untuk ucapkan syukur Alhamdulillah sebab bukan semua orang di dunia ini yang dapat duit hasil dari blog.Cuma yang sebaiknya biarlah apa yang kita dapat dari blog kita ni bukanlah hasil dari fitnah, maki hamun atau hinaan pada orang lain...barulah afdal ucapan Alhamdulillah kita tu kan?..

Terkadang sedang kita berjalan-jalan tiba-tiba kita tersepak atau ternampak duit, apa kita nak buat? zaman sekarang ni kalau tanya "ni duit sapa tercicir ni", silap² satu pasaraya mengaku itu duit dia hehe..dan kalau kita tak ambil pun, orang lain juga yang ambil betul tak? mudahnya anggap saja ianya rezeki untuk kita...tapi kalau tak nak ambil sekalipun tak ada sesiapa pun yang paksa kan?..

Nak jadi cerita kalau dah rezeki aku, semalam aku cuti sebab gusi aku sakit dan berdenyut-denyut.Maka aku pergilah jumpa doctor gigi.Bila diperiksa doctor tu kata gigi ok dan gusi pun ok cuma mungkin urat saraf di rahang aku sedikit terganggu.Jadi doctor bekalkan aku ubat tahan sakit dan doctor nasihatkan aku tuam tempat sakit tu dengan tuala yang dibasahkan dengan air panas.Katanya lagi buat macam orang buat tungku panas tu laa..
Bila dengar tungku aku katakan aku dah ada tungku moden, tungku yang gunakan elektrik tu.Doktor tu pulak tanya "tungku elektrik?..macamana tu?".Aku apa lagi terus promote barang tu hehe..dan aku kata aku memang jual produk tu.Cerita punya cerita dia pun berminat untuk mencuba dan order satu.Bila doctor dah order staff nurse apalagi semua pun nak juga hehehe..dah rezeki aku agaknya dapatlah dijual 5 buah.Tak kisahlah banyak manapun yang penting contact nombor aku dah tinggalkan pada doctor tu dan staff nurse yang beli barang aku tu..mana tau kot lepas ni diaorang order lagi hehehehe..dalam cuti pun dapat gak duit hehe...itulah dinamakan rezeki kalau Allah nak bagi...Alhamdulillah.

ozzy - banyak kali juga dapat rezeki yang tak disangka macam ni...

8 ulasan:

  1. alhamdulillah
    rezeki terpijak ni kadang2 mungkin berkat kita tak putus asa dengan rahmatNya
    :)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah murah rezeki en.ozzy....

    BalasPadam
  3. alhamdulillah,murah rezeki en.ozzy..bnyak nikmat yg allah bg pd tiap hamba-NYA..

    BalasPadam
  4. alhamdulilah...berminat juga dgr ni yg mana satu tungku ni yg bentuk bantal tu ke..yg batu kristal dan botol kiri kanan tu apa pula fungsinya

    BalasPadam
  5. penagih kasih, Amy Syaquena, Nisa..
    Alhamdulillah..terima kasih.

    azlina..terima kasih
    i-tungku yg depan tu yg mcm bantal tu..
    ii-batu kristal tu adalah batu garam fungsinya utk menyerap udara kotor sekaligus membersihkan udara dlm rumah..
    iii-botol dan spray tu adalah produk pencuci lantai serai wangi jenama ozzy
    ##psst-berminat ke hehe...

    BalasPadam
  6. Salam, alhamdulilah betul rezeki dah ditentukan pasti ada dimana2 yak :)

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum.

    Lamanya tidak berziarah ke sini. Abang apa khabar?

    Membaca entri di atas? Alhamdulillah syukur diucapkan kepada-Nya ke atas rezeki yang dikurniakan. Semoga selepas ini rezekinya semakin bertambah-tambah. Amin, amin...

    BalasPadam
  8. ashrafi..
    w'salam...khabar baik
    terima kasih..amin

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...