11 Februari 2011

BLOGGER CUCUMATKILAU UMUM KELUAR PKR

Cucumatkilau satu nama yang sinonim dengan parti PKR, hari ini mengumumkan dengan secara rasminya telah keluar dari parti PKR.
Lebih dikenali dengan panggilan ringkas CMK beliau antara yang lantang bersuara melalui laman blognya di SINI dan juga di laman facebooknya mewakili parti PKR sejak dari awal penubuhan parti ini.

Setelah sekian lama berjuang sejak lebih dari 12 tahun, satu tempoh dan jangkamasa yang agak lama akhirnya CMK mengumumkan keluar dari parti ini setelah menyedari dan mengakui parti ini semakin tersasar dari landasan dan matlamat asalnya selain dari alasannya untuk memberi tumpuan yang lebih kepada kerjayanya sebagai seorang DJ.Untuk berita lanjut sila klik di SINI
Pastinya telah banyak pengalaman suka dan duka, pahit dan manis pernah beliau harungi sepanjang tempoh tersebut apabila terjun ke dalam dunia politik.Satu tempoh yang boleh disamakan dengan seorang bayi yang dilahirkan hinggalah bersekolah sehingga darjah 6.

Cucumatkilau atau nama sebenarnya Mohd Shukri bin Mohd Ramli ( seingat aku bin Jamaludin ) bukan seorang yang asing pada aku.Kami bersekolah di sekolah yang sama sejak dari tingkatan satu tetapi kelas yang berlainan dan kemudiannya sama-sama tinggal di asrama ketika berpindah ke sekolah aliran sains selepas peperiksaan SRP yang sekarang dikenali sebagai PMR.

Tidak banyak kenangan dengannya sewaktu sama-sama tinggal di asrama kerana kami tidaklah terlalu rapat dan tinggal di dorm yang berlainan.Antara yang aku masih ingat dia melukis gambar aku yang cuba menyorok dalam almari untuk dimuatkan dalam majalah sekolah.Ketika itu aku di tangkap oleh cikgu kerana membuat makeup ala Boy George si lembut yang popular ketika itu.
Belum sempat aku tanggalkan makeup tiba-tiba cikgu masuk ke bilik dan aku cuba menyorok di dalam almari tapi malangnya tidak berjaya kerana cikgu dah nampak kelibat aku yang cuba menyorok.Mujurlah cikgu hanya beri nasihat sambil turut ketawa melihat wajah aku hehe..kebetulan pula Shukri pun turut berada di situ maka kejadian ini beliau terbitkan dalam lukisan kartun dan dimuatkan dalam majalah sekolah.

Waktu pagi ketika orang lain berebut-rebut untuk mandi kelibat Shukri atau lebih dikenali dengan panggilan 'Jalut' dikalangan kami ini sering tidak kelihatan.Bagi mereka yang tahu ke mana dia menghilang tidak susah untuk dikesan kerana kami tahu di mana port dia hehe..kerana itu beliau antara yang paling lewat ketika orang lain dah pun selesai mandi.Inilah akibatnya kerana sering berjaga sehingga lewat malam untuk study.Apapun semua itu hanya tinggal kenangan di zaman persekolahan.

Tamat sekolah kami kemudiannya memilih haluan masing-masing dan kali terakhir aku bersua dengannya adalah ketika beliau menjadi DJ di sebuah pasaraya di Temerloh.Bertemu dengannya ketika itu bersama kerjayanya sebagai seorang DJ bukanlah suatu yang asing kerana aku beranggapan beliau memang berbakat dan meminati kerjaya ini.Jika dikenang dan diamati pada keperibadian dan tingkahlakunya ketika di zaman sekolah beliau sememangnya dikenali sebagai seorang yang periang dan peramah.Setiap hari akan kedengaran celoteh bersama gelak tawanya.

Selain dari DJ apa yang aku masih ingat adalah beliau seorang yang berkebolehan dan berbakat dalam bidang lukisan.Beliau juga seorang yang agak kreatif dan mungkin itu semua adalah bakat semulajadi yang dianugerahkan kepadanya.Apa yang penting bakat yang ada jangan dipersiakan dan gunakan sebaik mungkin selagi tidak menindas dan memusnahkan hidup orang lain.Sesuatu yang kita minat apabila dijadikan kerjaya maka hasilnya pasti memuaskan hati kita kerana segala idea dan fokus akan dikerahkan sepenuhnya.

Aku tidak mahu mengulas tentang kerjayanya sebagai seorang ahli politik meskipun aku beranggapan beliau agak cemerlang dalam bidang ini sehingga ke tahap menjadi calon dan bertanding atas tiket PKR dalam pilihanraya yang lalu.Menyentuh tentang politik memang tiada kesudahannya kerana dalam politik boleh berlaku apa saja, hari ini menjadi kawan esok lusa menjadi lawan.Justeru itu aku lebih selesa menyentuh dan memperkatakan tentang kenangan dan hubungan sebagai seorang rakan.Mungkin lebih menarik untuk diperkatakan tentang bisness yang beliau ceburi dan bagi yang ingin tahu boleh klik di SINI

Walau apajua keputusannya, sebagai rakan aku hanya mampu mendoakan yang terbaik buat dirinya serta keluarganya dan selamat maju jaya dalam apa jua bidang yang akan beliau ceburi selepas ini. Semua pihak juga perlu menghormati keputusannya meskipun beliau tidak dapat lari dari menerima cemuhan dan kritikan dari pihak yang tidak setuju dengan keputusannya.Situasi yang normal dalam politik kerana dalam politik ibarat --- > 


                        

        " JIKA TAKUT DI LAMBUNG OMBAK, JANGAN BERUMAH DI TEPI PANTAI ".

 ozzy - teringin nak jumpa dan rasa teh tarik yang 'Jalut' belanja hehe...

8 ulasan:

  1. salam..
    adehhh..keluar juga dia ye..?
    DSAI tak buat apa2 ke..?
    nasib la yek..?buat macam aku
    atas pagar je..lebih ke PAS
    he he..HIDUP TGNA!!

    BalasPadam
  2. W'salam Zul..

    Macam tulah politik zul..apapun kawan kita tu memang hebat.Nanti kita ajak dia ngeteh ko ajak la dia dok atas pagar sama hehe...

    BalasPadam
  3. Salam...

    Boy George hah..hehehe...
    Puas nak membayangkan...

    BalasPadam
  4. Cik Shinju..w'salam

    Ye boy george..popular masa dulu2 hehe..saja2 buat style dia.

    BalasPadam
  5. ozzy, ummm, hany bukan nk komen entri nih, boleh tak nak mintak pendapat psl 1problem ni ha, hany ad abuat entri kt blog hany. harap ozzy dpt tolong hany dlm nak selesaikan mslh hany nih...

    BalasPadam
  6. pernah juga baca blog CMK ni tp bukanlah...regular...tak sangka pulak keluar PKR...dia nak masuk PAS ni...heee

    BalasPadam
  7. Kome nak keluar juga..keluar mengundi nanti ..haha!

    BalasPadam
  8. Mungkin itu pilihan dia yg dia rasakan terbaik...kita doakan dia terus succes..:)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...