15 Ogos 2011

MESEJ DARI ANONYMOUS AKAN MENYERANG FACEBOOK PADA 5 NOV 2011

Nampaknya penguasaan anonymous sebagai hackers yang terkemuka kini semakin digeruni.
Sewajarnya pihak cyber security perlu merasa tercabar dengan kebolehan mereka yang begitu mudah menceroboh masuk ke website yang menyimpan data serta dokumen yang dianggap penting. Mereka ini pastinya terdiri dari golongan yang pakar dalam bidang IT tetapi menggunakan kepakaran mereka pada jalan yang salah walau apa saja niatnya.

Sebelum ini mereka telah membuktikan kepakaran mereka dengan menceroboh beberapa laman web termasuk Sony playstation serta beberapa laman web kerajaan Malaysia sehingga menimbulkan kekecohan.Bukan hanya dari anonymous malah turut melibatkan group hackers yang lain yang turut sama ingin menguji kepakaran mereka dalam bidang ini.Pastinya jika berjaya ia memberikan keseronokan dan kepuasan buat mereka yang terlibat meskipun tidak mendatangkan apa-apa hasil.

Jika selama ini kita sering dibelengu dengan ancaman virus yang menyerang computer secara senyap atau tersembunyi sebaliknya hackers atau penggodam ini lebih gentle dengan mengumumkan sasaran mereka.Setelah berjaya mereka dengan bangganya mendedahkan mangsa mereka beserta pengakuan mereka yang telah berjaya menjadi penceroboh sekaligus membuktikan kehebatan mereka di mata dunia.

Kali ini anonymous tampil lagi dengan membawa mesej yang hampir serupa dan sasaran mereka kali ini adalah pada laman sosial yang paling popular ketika ini iaitu facebook pada 5 nov ini. Bermakna pihak facebook diberi masa selama kira-kira 3 bulan lagi untuk bersiap sedia dengan serangan ini.Berjayakah misi mereka kali ini?? Kita dengar apa kata Anonymous dalam mesej mereka.

                           

Di sebalik kehangatan siri serangan hackers ini apa yang ada dalam fikiran aku adalah ia bakal memberikan idea pada pengarah filem untuk menjadikan hackers ini sebagai sebuah filem.Mungkin idea tersebut sedang bermain di fikiran penerbit filem atau mungkin mereka sedang mempelajari serta memperhalusi bagaimana untuk menghasilkan filem ini samada dalam bentuk action atau suspen...tak percaya? sama-sama kita nantikan dan sekiranya ada ingatlah pada BICARA OZZY.

ozzy - tertanya-tanya apa sebenarnya kerja anonymous ni..

3 ulasan:

  1. salam..
    kena berhati2 bila
    log in..selalu tukar
    password time begini
    anonymous tak boleh
    nak trace

    BalasPadam
  2. elok sangat saranan zulkbo...

    BalasPadam
  3. tutup ja akaun,

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...