28 Julai 2011

JANGAN TERLALU LEKA

Ketika berada ditempat awam ataupun ketika berada di stadium yang dipenuhi dengan lautan manusia samada untuk menyaksikan konsert ataupun perlawanan bolasepak jangan kita terlalu leka kerana terdapat bermacam kerenah manusia yang ada di sana.
Pastikan barangan yang dibawa dijaga dengan baik terutamanya barangan yang bernilai seperti dompet yang mengandungi wang tunai dan juga kad pengenalan untuk mengelakkan dari tercicir atau diragut.

Dalam menjaga barangan peribadi jangan lupa untuk menjaga keperibadian  terutama pada golongan wanita.Bagi yang sengaja ingin mendedahkannya untuk santapan umum pasti bangga apabila ia berjaya menarik perhatian tetapi bagi yang menjaga penampilan kadangkala tidak terlepas dari menjadi habuan ribuan mata yang memandang.Akibat terlalu leka kadangkala kita tidak sedar ada bahagian yang sepatutnya ditutup tetapi terdedah untuk dijamu pada mereka yang menanti peluang yang terhidang.

Mungkin kita beranggapan pakaian yang kita pakai sudah dianggap sopan dan sesuai atau selesa untuk kita  berada di tempat seperti itu tetapi akibat terlalu leka kita lupa untuk menutup tempat yang sepatutnya tidak terbuka.Zaman ini zaman IT, kalau gambar kita dah terhidang dalam internet dengan gaya yang memalukan ianya tidak dapat dihapuskan lagi dan terus kekal menjadi hidangan percuma.

Apapun aku ingin ucapkan selamat berjuang pada pasukan bolasepak Harimau Malaya kita yang akan turun menentang pasukan Singapura untuk perlawanan kedua pada malam ini yang akan turut disaksikan oleh perdana menteri kita Dato Seri Najib Tun Abdul Razak.

Kepada semua pemain turut diingatkan agar jangan terlalu leka untuk memburu gol sehingga membiarkan pintu gol kita terdedah dan dapat dibolosi dengan mudah.Kalau dah terdedah lebih mudah untuk diratah dan lebih senang untuk di bolosi.Kepada peminat juga jangan terlalu leka menonton hingga lupa menutup bahagian yang terdedah.

Melihat pada jualan tiket yang habis dijual ia adalah petanda bahawa peminat masih mengharapkan kebangkitan skuad kebangsaan kita meskipun sebelum ini sering menjadi bahan cemuhan.Peminat juga amat mengharapkan aksi menarik serta semangat juang yang tinggi dari semua pemain negara dan jika tewas sekalipun biarlah kita tewas dengan bermaruah setelah berjuang habis-habisan. Selamat berjuang pada semua pemain negara.

Pesanan pada semua pemain, jurulatih dan juga peminat ..Jangan Terlalu Leka.

ozzy - Kadang-kadang terleka juga...

5 ulasan:

  1. islam tu dah tunjukkan cara yang terbaik...kan lebih manis pakai baju yang besar sikit, tutup punggung..

    BalasPadam
  2. Salam,

    Pesanan ke 2 & 5 tu memang perlu :)

    Hilang dompet++ takpe lagi.. Tapi jangan hilang maruah+harga diri..!

    Hhmmm.. saya tak minat bola sepak + konsert..

    BalasPadam
  3. selalu juga tertengok adengan cam ni..

    BalasPadam
  4. For most recent news you have to go to see world-wide-web and
    on the web I found this web page as a most excellent website for most up-to-date updates.


    Feel free to visit my page :: plus de twitter followers

    BalasPadam
  5. If some one wishes expert view concerning blogging and site-building afterward i advise him/her to pay a quick visit this weblog, Keep up the fastidious job.


    Feel free to surf to my web-site; Achat tweet pas cher

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...