7 Jun 2011

TOKEK UNTUK DI JUAL





Haiwan yang digelar Tokek atau nama saintifiknya "Gekko gecko" pernah mencetuskan fenomena yang luar biasa apabila tiba-tiba menjadi buruan setelah haiwan ini dikatakan mampu menyembuhkan penyakit AIDS.


Sejauh mana keberkesanannya atau bagaimana kaedah yang digunakan untuk mengubati penyakit tersebut dengan menggunakan tokek ini masih belum dapat dikenal pasti kerana tiada sumber yang sahih mengenainya. Ramai yang mendakwa enzim yang terdapat pada hempedu tokek merupakan bahagian yang paling penting untuk bertindak sebagai penawar.

Menerusi sumber yang diperolehi melalui internet harga tertinggi seekor tokek ini dikatakan mencecah 64 juta dengan beratnya 64kg yang telah ditemui di Kalabakan Sabah dan dikatakan telah dijual pada seorang pembeli dari negara Cina.Sumber dipetik dari SINI.Ini bermakna harga seekor tokek seberat 1kg adalah bersamaan dengan rm1 juta...wowww!!! Namun aku sebenarnya masih meragui dengan sumber tersebut yang kelihatan agak samar akan kesahihannya.

Bagi mereka yang benar-benar ingin mendapatkan makhluk yang dikatakan istimewa ini samada untuk tujuan perubatan atau telah mendapat tempahan dari mana-mana pihak, aku ingin menyampaikan satu berita baik untuk anda semua.
Aku bersedia membekalkan tokek sekiranya anda berminat dengan harga serendah Rm 500 seekor.Beratnya aku anggarkan sekitar 200 gram dan beberapa ekor lagi antara 100gram ke 150gram.Jika ada yang berminat sila tinggalkan pesanan di dalam ruangan komen di bawah atau emailkan kepada ozzy2u@gmail.com sementara stok masih ada.

Untuk harga tersebut ingin aku tegaskan bahawa anda perlu datang mengambilnya sendiri di tempat tinggal aku di sekitar Petaling Jaya dan tiada khidmat penghantaran disediakan untuk 'produk' ini.
Harga yang dinyatakan juga adalah sama untuk setiap satu dari tokek tersebut tanpa mengira beratnya.Ini bermakna siapa cepat dia mungkin akan dapat yang lebih besar dan siapa lambat mungkin akan dapat yang bersaiz lebih kecil.Harga adalah tetap dan tawar menawar tidak akan dilayan.Jika anda berminat untuk memelihara haiwan ini pastikan ia dipelihara di kawasan yang tidak mengganggu orang lain kerana suaranya agak nyaring apabila ia menyebut 'TOKEK'.

Bagi mereka yang tidak pernah melihat atau belum mengenali haiwan ini sila tonton klip video ini dan dengarkan suaranya.Mungkin kerana ini juga menyebabkan haiwan istimewa ini di gelar 'TOKEK' kerana hanya itu sahaja perkataan yang disebut.Kebiasaannya tokek jantan akan memanggil pasangannya dengan menyebut "Tokek" dan ini bermakna nama pasangannya itulah yang bernama 'Tokek' jadi apakah nama sebenarnya? Saksikan...

                     


ozzy - jadi tokey tokek pulak...

8 ulasan:

  1. Amik katne stok tokek neh?
    Aritu ade member siap p thailand beli anak tokek,harganya rm900 tp x sampai seminggu nak mati...hangus jek 900 tu..huhuh

    BalasPadam
  2. Cik Shinju..

    Ada la tempatnya..kalau berminat boleh order

    BalasPadam
  3. x sanggup nak lihatnya..eeeiiiii

    BalasPadam
  4. ozzy, dgr cite tokek ni cepat mati kan. hurmmm mahal benau harganya kan. mungkin betol keistimewaan nya tuh kan...

    BalasPadam
  5. Nak bela tapi takut kucing aku kat rumah buat lauk dia...

    BalasPadam
  6. salam..
    balik Jengka baru ni
    4-5 ekor menyorok balik
    lemari lama..geli aku nak tangkap
    terbang RM..he he

    BalasPadam
  7. wah cayalah bro ozzy...tokek mahal woooo...pokcik kayoooo....

    BalasPadam
  8. Koi ada sekor..tapi kecik ngat lagi..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...