15 Julai 2011

BISIK-BISIK

Waktu zaman kanak-kanak kita suka bisik-bisik dengan kawan yang seusia kononnya ada rahsia yang ingin disembunyikan dari kawan lain padahal ia bukan rahsia sangat pun cuma nak mengusik kawan-kawan lain agar mereka tertanya-tanya apa rahsia tersebut.
Bagi golongan dewasa apabila mereka berbisik biasanya ia membawa mesej atau isyarat yang lebih serius tentang rahsia tersebut dan kebiasaannya golongan wanita lah yang suka sangat bisik-bisik ni kan hehe..

Seringkali terjadi selepas berbisik mereka akan kata "jangan beritahu orang lain tau..ni rahsia kita berdua je" tetapi seringkali juga terjadi apabila adegan berbisik tersebut berlanjutan pula pada rakan lain dan disudahi dengan ayat yang sama.Kerana itulah ia disebut bisik-bisik maksudnya banyak kali bisik.Kalau sekali kena sebut bisik jelah kan..betul tak? hehe..pepandai je aku buat terjemahan sendiri.Murid-murid sekolah sila gunakan ayat bisik-bisik ok nanti markah kena potong.

Paling popular dan yang paling suka bisik-bisik ni adalah mereka yang suka mengumpat hehe.. jangan marah haa..kalau marah maksudnya pernah buat la tu hehe..Kalau cakap kuat-kuat nanti orang lain dengar pulak yang kita ni tengah mengumpat betul tak? kalau waktu dah tengah malam pun takkan nak cakap kuat-kuat so terpaksalah bisik-bisik juga kan, kata orang tu berbaik sangka lah kerana tak semestinya kalau bisik-bisik tu tandanya orang tu tengah mengumpat kan..

Entri kali ni pun bisik-bisik juga sebab tadi ada rakan datang berbisik "psst..pstt..lewat hari ni update blog" hehe..biasanya aku suka menulis atau update blog pada waktu tengah malam dan dipostkan pada keesokan harinya kerana ketika ini aku rasa lebih selesa menulis dan banyak idea yang masuk.Kalau waktu kerja memang rasa kurang selesa walaupun kadang-kadang ada juga waktu free dan kalau waktu sibuk memang tak ada chance lah, setakat nak balas kunjungan beberapa orang rakan tu boleh laa.

Awal pagi tadi pun sewaktu masuk ofis sedang aku leka belek-belek kerja aku ni tiba-tiba adik boss masuk dan terus datang ke meja aku.Dari pintu masuk aku dah nampak dia senyum dan lepas tu terus merapati aku.Kemudiannya dia mengangkat sebelah tangan dan merapatkan tangan pada mulutnya seperti orang yang sedang berbisik sambil berkata " have you choose the date you want to go? " aku membalas sambil berbisik " ya " dan dia berbisik lagi " where " aku membalas dengan senyuman " I choose Swiss Garden Kuantan..".Dia berkata " faster give me the date, must book early if not you will miss it again like last year "...kali ini aku lupa berbisik bila aku berkatathank youuuu.." sambil dia senyum dan terus berlalu.

See..kalau nampak orang bisik-bisik tu tak semestinya orang tu tengah mengumpat kan...Tahun lepas agak mengecewakan apabila aku memilih percutian DI SINI  sebab dah terlewat untuk membuat pilihan.Tahun ini aku akan pastikan tempat ini berjaya aku tempah.okeylahh!! nak pilih date kejap semestinya waktu cuti sekolah bulan Dec nanti..see u there.

Psstt!!!..meh sini nak bisik " jangan jeles tau hehe..".

ozzy - ssyyyyy!!!..kita bisik-bisik je tau.jangan beritahu orang lain..kita-kita je tahu hehehe.....

5 ulasan:

  1. Comel entry ni..pasal kisah bisik..buat saya teringat zaman kecik2 dulu suka berbisik nak cerita itu ini dgn kawan...siap buat permainan lagi pasal bisik..buat cerita panjang2 and sampaikan dari satu kawan ke satu kawan..pastu kawan terakhir suruh dia cakap kuat and dengar apa kesudahan cerita yg dibisikkan..hehehe...

    p/s wah bestnya nk pegi bercuti

    BalasPadam
  2. Bisik-bisik daun keladi kata dek org tua....
    bisik-bisik nak kelaki hehehehe kawan tak kenan
    org berbisik nie ... terasa berseriau je lubang tinge :)

    BalasPadam
  3. Nisa - betul tu..zaman kanak2 dulu mmg suka bisik2 ni.

    Akuanakpahang - masa zaman budak2 tak rasa seriau sangat tapi kalau sekarang errkk mmg seriau laa rasanya hehe..

    BalasPadam
  4. Thn depan mintok bos sponsor holiday kat obersi la pulok bro..asik2 Kuantan,Lumut...kihkih :)

    Dia mesti bagi punya..aset syarikat kan...

    BalasPadam
  5. wah bestnya , dah boleh plan percutian ye amy gak x leh plan selagi cuti en.hubby x cair huhuhu....

    p/s: En.ozzy entri tue ada kena mengena dengan penyanyi tue. dah x leh sabar lagi dah. makin menjadi-jadi kegatalanya dan hilang hormatnya dia kepada kita.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...