21 Jun 2011

SEMINAR BERSAMA JUTAWAN EMAS SYUKOR HASHIM

Kali ini aku menerima jemputan untuk menghadiri seminar berkenaan perniagaan emas di bawah syarikat emas terkemuka di negara kita Public Gold dan anak syarikatnya Public Dinar.

Buat pertama kalinya aku didedahkan dengan perniagaan yang menjanjikan pulangan lumayan dan disampaikan oleh jutawan emas En Syukor Hashim yang juga bertindak selaku admin di jutawanemas.com.Jika sebelum ini aku langsung tidak tahu bagaimana perniagaan ini dijalankan dan bagaimana ia di urus niaga tetapi setelah menghadiri seminar ini sedikit sebanyak memberi pendedahan serta ilmu pengetahuan yang sangat berguna.

Inilah juga kali pertama aku memegang sekeping emas tulen 999 seberat 100 gram yang dibawa oleh En Syukor dan aku abadikan ketika bergambar bersama dengannya selepas seminar itu tamat.Menurut En Syukor beliau dahulunya adalah seorang lecturer yang mengajar di MMU selama 10 tahun sebelum menceburi perniagaan ini secara sambilan tetapi setelah mendapati  pendapatan yang beliau perolehi 3 kali melebihi gajinya ketika itu maka beliau tidak menoleh lagi dan terus menjadikan perniagaan ini sebagai kerja tetap atau kerjaya sepenuh masa sehinggalah beliau kini bergelar jutawan emas dan dianggap mentor kepada orang melayu yang semakin ramai membuka mata tentang prospek yang ada dalam perniagaan ini.

Kesemua peserta yang hadir turut dibenarkan memegang emas tersebut yang mungkin jarang sekali ditemui kecuali mereka yang terlibat dalam perniagaan ini.Emas seberat 100gram yang nampak kecil tetapi padu itu bernilai rm16000 (16 ribu) mengikut harga pasaran semasa.Ini bermakna 1 gram emas tersebut nilainya rm 160 ketika ini dan menurut keadaan pasaran semasa harga emas dikatakan bakal melonjak pada paras tertinggi sehingga rm 200 untuk 1 gram sekitar ogos ini.

Bagi mereka yang tercari-cari peluang perniagaan ataupun pelaburan maka rebutlah peluang ini yang menjanjikan keuntungan lumayan.Walaupun jongkong emas tersebut hanya disimpan dan tidak diguna oleh pembeli atau penyimpan, mereka bakal memperolehi dividen yang dibayar sebanyak 23% setahun mengikut jumlah dan nilai emas tersebut.Sekiranya emas tersebut diniagakan maka pastinya keuntungan yang diperolehi menjadi lebih lumayan.

Bagi mereka yang kecewa atau sangsi dengan perniagaan MLM atau jualan langsung tetapi mempunyai modal yang mencukupi untuk melabur maka aku sarankan agar anda pilih perniagaan ini.Tetapi sebelum itu pastikan anda tahu serba sedikit selok belok bagaimana perniagaan ini dijalankan kerana harga emas ada masa naik dan ada masa turun.Ia ada sedikit persamaan seperti urusniaga dalam pasaran saham.Konsepnya apabila harga naik kita jual dan apabila harga jatuh kita beli dan kita juga perlu tahu bilakah masa yang paling tepat untuk membeli emas ini.

Apabila terbaca di dalam akhbar tentang kekecohan dan perletakan jawatan artis yang bernaung di bawah syarikat perniagaan AC Mizal, aku sarankan artis tersebut seperti Khai, Rosma, Alif dan Razlan (Lan kristal) untuk melabur di sini.Dengan pengaruh sebagai selebriti aku dapat rasakan peluang untuk mereka lebih cerah dalam menarik pelabur.Rebutlah peluang menjadi artis pertama memegang title 'selebriti jutawan emas' dan menjadi perintis dari golongan artis seterusnya muncul sebagai mentor dalam perniagaan ini sebelum direbut oleh artis lain.Artis 'warga emas' memang dah ramai cuma 'artis jutawan emas' belum ada lagi.Amacam ada berani??...

Sekiranya anda berminat untuk menjadikan perniagaan ini sebagai kerjaya atau menambahkan lagi cabang perniagaan anda, anda boleh menjadi agen kepada Public Gold dengan modal sebanyak rm 20,000 samada bayaran tunai atau boleh dibuat easy payment dengan 4 kali bayaran ansuran dan anda boleh memilih apa saja produk keluaran dari Public Gold mengikut harga semasa (samada jongkong emas, dinar emas, jongkong perak atau barang kemas) asalkan nilainya adalah RM20k.Dengan itu anda juga layak mendapat komisen sebanyak 1% dari pihak Public Gold.

Sekiranya anda berjaya melantik 3 orang lagi sebagai ejen maka anda layak menerima komisen sebanyak 1.5% dari Public Gold dan melayakkan anda dilantik sebagai Autority Dealer.Tidak seperti Direct Selling (MLM) yang mempraktikkan sistem piramid dimana anda tidak akan memperolehi apa-apa lagi komisen selepas itu walau beribu yang mendaftar kepada agen di bawah anda.Kita biasa mendengar ada yang sampai menjual tanah kerana melabur dalam MLM kerana inginkan atau dijanjikan dengan pulangan yang cepat tetapi akhirnya semua tergadai tetapi perniagaan ini tidak menjanjikan pulangan yang cepat tetapi menjanjikan pulangan yang lumayan tetapi sekiranya ia diniagakan pulangannya juga akan menjadi cepat.Sekiranya ada yang berminat boleh email pada aku di ozzy2u@gmail.com atau sekiranya anda berminat dan ingin mengetahui lebih lanjut tentang perniagaan ini sila klik DI SINI.

ozzy - tengah fikir mana nak cari 20 ribu...

6 ulasan:

  1. salam Ozzy..
    tahniah..semog berjaya
    menjadi usahawan berjaya
    satu hari nanti..bila
    kita nak pekena satey
    bnagi lagi nih..
    :D

    BalasPadam
  2. Salam Pozi, pergh! besor juga modalnya yak padanlah dgn pulanganya kelak slmat berjaya.

    BalasPadam
  3. Wow satu info yang menarik nie , thanks en.ozzy amy nak pergi skodeng kat sana , nak tahu lebih lanjut berkenaan dengan pernigaan nie..

    BalasPadam
  4. Amy Syaquena..elok baca dan fahami dulu sebelum membuat keputusan

    BalasPadam
  5. Salam En.Ozzy...
    Terima kasih sudi singgah di http://sendukemas.blogspot.com/
    Dah jadi dealer ke belum? Kalau berminat, boleh turut serta bawah Rangkai SendukEmas...saya masih perlukan Dealer di seluruh negara... kalau dah ada yg introducekan En.Ozzy, takpe la...

    BalasPadam
  6. AwcH..W'salam

    Terima kasih juga krn sudi singgah..buat masa ni saya blm lagi join mana2 rangkaian..tunggulah dulu modal blm cukup

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...