31 Disember 2010

MENU BILA BERCUTI

Hari ini seluruh Malaysia menyambut cuti setelah kita dinobatkan sebagai juara piala AFF suzuki 2010. Tahniah pada skuad bolasepak negara yang bermain dengan bersungguh-sungguh dan penuh dengan semangat kesukanan.'Tahniah' juga pada pihak Indonesia yang menyediakan kereta perisai untuk membawa pemain negara ke stadium.

Hari cuti seperti ini mungkin ramai antara kita yang mengambil peluang melakukan berbagai aktiviti.Tidak kurang juga yang memilih untuk balik ke kampung.Bagi yang sudah lama tidak menziarahi saudara mara mungkin hari ini waktu yang sesuai untuk berkunjung dan bertanya khabar.Maklum saja hari cuti pasti tidak terasa kelam kabut atau letih serta dapat berbual lebih lama.

Rumahku hari ini turut dikunjungi oleh saudara mara antaranya anak saudara , mertua dan saudara sebelah isteriku.Awal-awal lagi menu yang mereka sebut untuk makan tengahari adalah Ikan Patin masak tempoyak. Meskipun masakan ini terkenal di negeri Pahang tapi ia mula menjadi kegemaran sebelah isteriku yang berasal dari negeri Sembilan setelah mereka merasai keenakan masakan isteriku.Cuma agak sukar untuk mendapatkan ikan patin sungai di sini.

Ikan patin dipadankan dengan ulam daum selom..ayam goreng dan masak pedas serta petai rebus...menu aku hari ini.

ozzy - Selamat bercuti dan selamat menjamu selera

4 ulasan:

  1. ozzy: sedapnyer menu hari ni ye.....saya pon baru lps lunch dgn family nih.....:)

    BalasPadam
  2. Salam, moh dtg ke Jerantut ikan patin popalit byknya :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...