23 Ogos 2010

MERONDA KE BAZAR RAMADAN

Cuti di hari minggu memberi lebih sedikit peluang untuk meronda-ronda di bazar ramadan.Jika hari biasa agak kelam kabut kerana keluar dari pejabat pun selalu lewat dan bila tiba ke bazar ramadan sesak pula nak cari parking.Oleh kerana kawasan bazar ini agak luas maka letih lah juga nak habiskan untuk singgah dari ke gerai ke satu gerai.Setibanya ke sana dari kejauhan telah kelihatan orang ramai mula membanjiri gerai-gerai yang ada untuk memilih juadah masing-masing.

Aku mula bergerak dari satu gerai ke satu gerai.Apa yang banyak aku lihat adalah bentuknya bulat cuma bungkusannya saja yang berlainan.Saiznya juga agak berlainan ada yang kecil ada yang besar, ada yang leper ada yang terjungkit dan aku mengagak pastinya harga dan rasanya juga berlainan. Warnanya juga tidak sama ada yang berbunga-bunga dan ada yang kosong...macam sedap je ni..

Aku bergerak ke depan lagi nampak macam menarik juga.Di bungkus dengan kemas tapi akibat terlalu kemas terasa segala isinya seakan terkepit.Isinya di balut dengan kemas hanya bentuk saja yang jelas kelihatan dengan warna yang tidak pasti atau mungkin boleh diduga...Agak-agaknya macam manalah isinya ye kalau dah terkepit macam tu...Aku teruskan lagi perjalanan kehadapan di sini lebih menarik ianya dipamerkan dengan bahagian yang boleh di lihat dan di teliti dengan lebih terang dan jelas hanya menanti waktunya untuk di ratah.Ramai juga yang singgah dan melihat-lihat di sini sambil menjengolkan kepala tak kurang juga sekadar menjeling.Selebihnya aku lihat seakan sama dibungkus dengan rapi , kemas dan bersih tetapi ia kurang menjadi perhatian kerana kelihatan agak sekata dan terselindung.

Penat aku berjalan yang bulat dah tengok..yang tiga segi pun dah tengok..yang cerah dengan inti pun dah tengok...tapi apa yang aku beli? yang aku beli hanyalah kuih murtabak dengan air tembikai.Tak kan itu je beli cerita bukan main lagi .. sebabnya...

Sebab yang aku tulis kat atas tu bukan kuih tapi perempuan yang aku tengok kat ke bazar ramadan.Kalau tak faham sila baca sekali lagi hehe.Mungkin di mana-mana bazar ramadan pun sama saja.Puasa tetap puasa gaya dan fesyen tetap maintain.Inilah masanya juga nak test market berapa banyak mata yang pandang maklum sajalah orang pun ramai.Lagi ramai pandang lagi dia gedik.Inilah masanya nak tayang spotlight dan inilah juga masanya nak jongketkan bumper...hati-hati jangan sampai accident.




ozzy - bazir ramadan...

4 ulasan:

  1. salam ozzy..
    ko beli kueh ke..
    nengok pompuan jongkit?
    he he he..

    BalasPadam
  2. tengok apa ozzy?...amboi tengok spotlight dan bumper bulan pose ni... hati2..

    BalasPadam
  3. Salam,

    ingatkan apa kueh yang Ozzy cari..rupanya...Bazaar Ramadhan mana tu...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...